smart strategy marketing a marketingová komunikace

Jak na internetový marketing? Jednoduše

Marketingové komunikace  dnes prochází významnými změnami a kdo chvíli stál již stojí opodál. Tradiční nosiče komunikace jako byly noviny či billboardy jsou dnes nahrazovány elektronickými medii.  Informace a kontakty jsou dnes hledány naprosto rozdílným způsobem.

 

Kdo z nás dnes vezme do ruky tištěné zlaté stránky? Kdo z nás vyhledává a schovává si tištěné katalogy? Skoro vše se hledá na jednom místě - tím je internet.

 

Většina z nás má své stránky na internetu. Otázkou však je, jak snadno jsme těch bilionech informací dohledatelní. Neboli, zda se objevujeme na prvních pozicích ve vyhledávačích. Těmi významnými jsou dnes v české republice dva - SEZNAM a GOOGLE. Jak tedy udělat, aby jste byli na prvních stranách vyhledávačů?

 

Máme dvě možnosti. Buďto těmto společnostem budeme platit za tzv. pay-per-click reklamní kampaně. Nebo se s chuťí vrhneme na tzv. SEO.

 

Co znamená zkratka SEO?

Pochází z anglického spojení Search Engine Optimalization. Neboli optimalizace pro internetové prohlížeče.

Na internetu jsou dnes miliardy stránek. A někdo je musí všechny zaznamenat, vyhodnotit a samozřejmě náležitě přetřídit. Dělají to speciální programy, kterým se říká roboti.

 

Ty mají tři důležité cíle:


1.Procházet všechny stránky internetu - robot sleduje stránky a prochází všechny odkazy, které na nich jsou.

 

2. Indexovat je - to znamená zaznamenat klíčová slova, která jsou na stránkách zaznamenána. Ty pak robot uloží do databáze, aby je pak mohl zobrazovat ve výsledcích na které se uživatel zeptá.

 

3. Hodnocení - robot má na základě indexace pro určitou stránku klíčová slova. Vás zákazník pak  do vyhledavače zadá klíčová slova a je na robotovi aby vyhodnotil, jak je daná stránka relevantní k zadanému slovnímu spojení.

 

Podle schody s vyhledávaným textem jsme pak umísťovány a řazeni ve vyhledávačích. Pro je tak důležité být na předních pozicích. Podívejte se na přiložený průzkum oční kamerou provedenou na stránkách Google.

 

Červenou barvou pak máme jasně vyznačena pole, která jsou uživateli internetu nejvíce sledována.

 

Na optimalizaci internetových stránek není jednoduchý recept. Nicméně jsem Vám dnes chtěl představit alespoň základní nástroje dobré SEO optimalizace.

 

Url adresa stránky - stránka v jejímž názvu je vaše klíčové slovo má dle našeho názoru vliv na to, jak jste v internetu dohledáni. Snažte se proto dát do url adresy vaše klíčové spojení. Děláte  li speciální sváry, pak by vaše stránka toto spojení měla mít v url. A mohla by pak znít www.vasefirma.cz/specialni-svary

 

Title stránky - u každé stránky na internetu by se měl nacházet jijí název. Neboli TITLE stránky. Můžeme ji vidět, jako modře vyznačený text, který se vám objevuje vy výsledcích vyhledávání.

 

Popis stránky neboli  description - váha tohoto parametru pro vyhledávače neustále klesá. Nicméně takto vyplněný text  pak většinou ať již Google či Seznam zobrazuje jako základní popis vyhledané stránky. I zda by měla být zmíněna klíčová slova.

 

Klíčová slova v textu a text stránky - asi nejvíce upřednostňovaný parametr robotů. Dobře napsaný a odborný text s dobrou hustotou klíčových slov je výrazným aktivem vašich stránek.

 

Nadpisy H1 až H4 - zvláště nadpis H1 je významným parametrem v tom, zda klíčové slovo bude dobře dohledatelné internetovými vyhledávači.

 

 

Máme tedy v rukou velké množství nástrojů jak být dohledatelní. Jak náš produkt či službu ještě více přiblížit zákazníkovi.

 

Je jen na Vás jak ji využijete.

 

Bc. Radek Mačát

marketing consultant

 

Hledáte strategii pro Váš internetový marketing?

Kontaktujte nás macat@smart-strategy.cz


Jméno:
Text:
3 + 2 =